K-Drama review: Greatest Love


Sekarang aku tengah follow cerita "Greatest Love". Bagi aku jalan cerita dia menarik sebab ianya mengisahkan perjalanan hidup seorang artis yang hidupnya tak pernah aman dengan kontraversi melanda dirinya. Kesian sangat dekat watak utama heroin yang bernama Gu Ae Jong, selama 10 tahun dia sebagai artis, hidup dia selalu dimalukan dan peminat menyalahkan dia punca utama pembubaran kumpulan National Treasure Girls.

Hidup Gu Ae Jong selalu dilanda musibah sampailah dia bertemu dengan hero Dok Go Jin, kehidupan Dok Go Jin dengan Gu Ae Jong berbeza bagai langit dengan bumi. Dok Go Jin sangat terkenal, hidup dilimpah dengan kemewahan dan mempunyai ramai peminat. Walaupun mereka bertemu dengan perasaan tak suka pada awalnya, lama kelamaan Dok Go Jin jatuh cinta dengan Gu Ae Jong dan berusaha 'mengorat' Gu Ae Jong dengan cara yang sangat kelakar (bagi aku la, haha).

Well, drama korea tak sah kalau tak ada 'love triangle', cerita Greatest Love tak terlepas jugak dari 'love triangle' bila watak hero kedua yang comel bernama Yoon Pil Joo pula jatuh cinta pada Gu Ae Jong. Yoon Pil Jo seorang doktor yang bijak, lemah lembut dan sangat merendah diri. Berbeza dengan watak Dok Go Jin yang ego dan berlagak. Jadi, siapakah lelaki bertuah yang dapat tangkap hati Gu Ae Jong? Korang kena tengok la sendiri ye, kalau aku bagitahu nanti tak surprise. Haha.

P/s: Aku bagi rating cerita ni 3.5 daripada 5 bintang.

1 comment:

Ku Azhar said...

korea.....................