Pengguna rasmi Celcom PREPAID Broadband!

Harini tanggal 20 Ogos 2011 secara rasminya aku jadi pengguna Celcom prepaid Broadband! Haha. Dah lama tunggu saat ni. Lepas ni nak pergi bercuti mana-mana senang, boleh online bila2. Haha. Lagi-lagi nak dekat raya ni. Boleh cepat2 upload gambar raya pertama dalam facebook dan blog, hehe. Takde la rasa ketinggalan zaman. Haha.

Tapi kenapa PREPAID? Bukan POSTPAID?

Senang ja, bagi sesiapa yang berstatus student macam aku, korang mesti la ada halangan untuk membayar bil bulanan. Student ni bukan sentiasa ada duit dalam poket, walaupun duit loan MARA atau PTPTN masuk tiap-tiap bulan. Mana cukup untuk benda-benda macam ni. Kalau ada pun, mesti mak ayah yang berkemampuan menanggung segala2 untuk anak dia. So prepaid broadband lebih sesuai untuk golongan student ni. Correct me if i'm wrong. Hehe.

Sebelum ni aku dah ada pengalaman jadi pengguna celcom POSTPAID  broadband. Baru guna sebulan, dah rasa tak mampu nak bayar bil, sekarang bil tuh tertunggak sampai RM200 lebih! Ambik kau! Mana mampu aku nak bayar. Akhirnya nama aku kena blacklist oleh Mr.Celcom. Padan muka aku.

Ni la broadband aku masa guna postpaid dulu, sekarang guna untuk prepaid pulak.


Dengan adanya PREPAID broadband ni. Korang boleh subscribe bila2 korang rasa nak guna internet. Tak perlu risau nak bayar bil bulan2. Korang boleh subscribe seperti dibawah:

Broadband Daily: RM5/day, 500MB data allowance, speed up to 512Kbps
Broadband Weekly: RM18/week, 1GB data allowance, speed up to 512Kbps
Broadband Monthly: RM50/month, 1.5GB data allowance, speed up to 512Kbps

Setakat aku guna PREPAID broadband ni, ok jugak la line dia. Tak macam siput sangat. Tak mengecewakan langsung. Kalau pasang youtube, tak kena tunggu lama. Rasa bahagia je dunia ni. Haha.

Sumber 1: http://www.instanet.com.my/plans.php
Sumber 2: http://www.malaysianwireless.com/2011/06/instanet-prepaid-broadband-celcom/

17 comments:

Cik Ice said...

Okay!! Baekk punya prepaid..:P

e k i n said...

@Cik Ice Kekadang trasa line prepaid lg laju dr postpaid. Hehe

bella nabila said...

thnks tnggalkan jejak kat tempat bella..nti free bella dtg singgah sini salu k?

Nazirul Suhaimi (Razi Suhaimi) said...

terbaik! tak tau lak bband ade prepaid..rs nk buat cmni jugak ^_^

Anonymous said...

ooo bgus la cm to..mmg seswai la untuk student kalau mcm tu kan..tpi modern kena beli asing la erk?..

APAN said...

erm...kalau amek postpaisd pun bukan de pakej ke.aku tengok dia punya cas pun lbih kurang je ngan prepaid punya tu...
xtau la skang ni ade lagi ke x pakej student....yg sbulan rm50...
aku guna yg tu skang....

e k i n said...

@senydream A'ah, modem beli asing. Kalau sekali ngn modem lebeh kurang rm120++ jugak lah. :D

e k i n said...

@APAN Sekrang mmg package tuh la, aah lebeh kurang ngn postpaid, siap ada promotion bile 1st month subscribe dia charge rm30 je. hehe.

nurAIN said...

den menyampah dgn celcom.. boleh ..? haha

e k i n said...

@nurAIN Ain, gunalah prepaid, laju sikit :DD

nurAIN said...

ko tau tak macik...
aku kije utk celcom.. -.-
noni kim slm..

Anonymous said...

berukband slow la..pakai je strymix..haha

ZULHILMI TEMPOYAK said...

sy pkai maxis broadband. rs mcm lg ok dr celcom. hihih

Echa said...

owh bgsnya..sy guna postpaid..huhu..

semutsengal said...

tapi mana lagi untung eh ?


maaf, aku konpius.

e k i n said...

@muhamad hanif Ntah la, tak berani nak jugde. Rasanya postpaid la lg bgus. Sebab data lebih besar dr prepaid. Tp kalau nak jimat, prepaid lebih afdal :DD

Unknown said...

ooo..
ada prepaid jugak ye??
akak baru tahu..:p