Rosak dan euuww!

Aqoe daa shuke n jatuh nan lagu nei beb . hukhuk !!!!
best kod layan . tuk owg yg aqoe syg y melengkapkan idup2 aqoe .
tengs auw !!!! por yueee !!!

Err okay, bismillah dulu. Apa korang rasa bila jumpa ayat macam kat atas ni? Bagi aku la, tak tahu la bagi korang. Rasa tergeliat, terguling, termuncung bibir dengan lidah nak baca. Aku jadi aqoe? Dengan jadi nan?For jadi porrr? You jadi yueeeee?? Sangat loya okay. Biasanya yang guna bahasa macam ni budak-budak sekolah rendah je. Bila dah meningkat dewasa dah boleh fikir dengan matang. Dia anak bongsu kot. Dia anak manja kot.Tapi itu semua alasan, bagi aku.



Bak kata-kata 'pujangga' Anwar Hadi, bahasa ni digunakan oleh orang yang tak cukup huruf dekat keyboard laptop dia, macam aku jadi aq, yang jadi y, hidup jadi idop. Macam mana kalau ayat macam aku jadi aqoe, update jadi hupdate, saya jadi shaye, bukan tu ayat yang dah terlebih huruf dekat keyboard ke? Itu pun ya jugak!


Kalau nak speaking tu agak-agak juga la. Kenalah sesuai dengan ayat masing-masing. Jangan sampai meloyakan tekak orang yang mendengar atau membaca. Bukan yang macam ni.
"Eh you know tak tadi? I just heard about dia la, kesian kan?you tak kesian ke."

Aku lagi kesian dengan orang macam ni. Rosak. Sekian.


P/s: Hak masing-masing la nak gunakan bahasa macam mana, tapi hak aku jugak nak luahkan pendapat :) Kalau aku jumpa blog yang guna bahasa macam atas ni, terus aku tekan punat pangkah. xx


12 comments:

Cik Ice said...

Yup2..shaye shetuju nan pendapat itewwww..huh susah betul nak eja.. kena jenguk betul2 kat keyboard tu..haha LOL *Gelak beso2

Unknown said...

ittew shinggahew shiniey..haha..adoiii..

Anonymous said...

haha2!..sy lg teruk sy xretti langsung nk bce prkataan y mcm ni!..msti kne bce bnyk2 kali nk fhamkan ape y diorang nk tlis sebenrnyer...

aishareoils said...

btol2..x suke ayat yg belit2 ni...x paham..hehe

adan said...

perosak bahasa.. bahasa moden la katakan.. moden la sangat.. euwwwwww...

Anonymous said...

eeeuuuuuwwww.... gee tak ngethiii lerr guner language like disss... ellloooo.. eeeuuuwww...

geli tak? haha!

Unknown said...

huhu anwar hadi memang hebat!!! blogger of the year

merahitujambu said...

bahasa jiwa bangsa...budak2 skang rosak bahasakan...salam ramadhan

BENA said...

oh noooo yewwwwwwwwww . HAHAHA ;)



slmt berpuasaaaa ;)

e k i n said...

Saiazuan, HAHA. Setuju sangat dengan anda :)

Merahitujambu & BENA , selamat berpuasa dan salam ramdhan juge :)

Anonymous said...

haha. smpat ag kutuk org... bulan pose la deyy.. -nananonet

e k i n said...

Nana: shengal la you~ HAHA.